Greenhackgbg

Gör en bra grej till två

Hållbarhet / Kampanj / Konceptutveckling

Hur sänker man trösklarna för en hållbar livstil? Kan social, ekologisk och ekonomisk hållbarhet kombineras och synas i samma kampanj? Uppdraget från Greenhack, Konsument- och medborgarservice, Göteborgs Stad, var att ta fram en kampanj för stortavlor där alla tre hållbarhetsaspekter fick utrymme, hade fokus på det direkta görandet och hade en sänkt tröskel för att komma igång.

Tillsammans med vår uppdragsgivare valde vi tre etablerade aktiviteter som många kan identifiera sig med. I de tre aktiviteterna ryms alla tre hållbarhetsaspekter och sätter aktivitet och görande i centrum. Fokus för design och copy var att skapa en kampanj som förutom att vara informerande också är inspirerande. Gör en bra grej till två. När du ändå håller på.

Greenhacks kommunikation sker huvudsakligen via deras egna kanaler så som Instagram, Facebook och hemsida. Därför utformades kampanjen för stortavlorna som ett koncept. För att göra det möjlig att applicera i andra kanaler, kunna utvecklas samt vara långsiktigt hållbart och användbart.

 
mouckup
 
greenhack_case_bilder_mobil_5
 
greenhack_case_bilder_mobil_3moblil
 
greenhack_case_original-logo