Lagerhaus nya grafiska profil
Ny grafisk profil till folkkär glädjespridare
Hur ser ett happy moment ut? Inredningskedjan Lagerhaus har med visionen “We create Happy Moments” spridit glädje till vardags och fest i snart 30 år. Inredningsdetaljer, förvaringsprodukter, glas och porslin, presentpapper och festartiklar, ja här finns det mesta.
I oktober 2022 fick Where is my pony i uppdrag att utveckla strategin för Lagerhaus hållbarhetsarbete och i samband med det också skapa ett nytt uttryck för att spegla identitet och vision. Med omställningsresan som utgångspunkt tog vi fram en ny grafisk profil. Resultatet blev en rik palett av färger, modern typografi, grafiska element, symboler och illustrationer som utstrålar värme, glädje och lekfull pysslighet. Happy moments, helt enkelt!
Den grafiska profilen blev också nominerad till Svenska Designpriset 2023 i kategori Grafisk Identitet - Redesign.
I oktober 2022 fick Where is my pony i uppdrag att utveckla strategin för Lagerhaus hållbarhetsarbete och i samband med det också skapa ett nytt uttryck för att spegla identitet och vision. Med omställningsresan som utgångspunkt tog vi fram en ny grafisk profil. Resultatet blev en rik palett av färger, modern typografi, grafiska element, symboler och illustrationer som utstrålar värme, glädje och lekfull pysslighet. Happy moments, helt enkelt!
Den grafiska profilen blev också nominerad till Svenska Designpriset 2023 i kategori Grafisk Identitet - Redesign.