Koncept och kampanj

Köp lunch i egen låda. Säg ja till ett engångsfritt Göteborg.

Beteendeförändring / Content / Digital strategi / Kampanj

Är det ok att köpa hämtmat i egen låda? Vilka restauranger i Göteborg säger ja till det? Och vad är poängen? Göteborgs Stad, Göteborg & Co, Avenyföreningen och Innerstaden Göteborg tar ett gemensamt initiativ för att minska mängden engångsförpackningar. Målet är att engagera fler individer, företag och restauranger i arbetet för att minska skräpet och få en renare, trevligare och miljösmartare stad. Att köpa lunch i egen låda är ett steg på vägen. Where is my pony svarar för kommunikationsstrategi, utomhuskampanj, digital strategi och innehåll på webb och i sociala medier.

Så hur får man människor att ändra ett invant beteende och byta ut engångslådan mot en egen flergångslåda?

Fotograf: Daniel Grizelj

 
fakta
kundresa4
 
bemötande
 
Restaurangskylt
 
uppmärksamhet
 
väska2
stortavla2
 
mottagaren
 
inlägg i sociala medier
 
ja
 
låda_light