En ny riktning för etablerat varumärke

Ny riktning för Greencarrier

Greencarrier, väletablerade experter på sjöfrakt och logistik, har bestämt sig. Senast 2027 ska de vara ett av branschens mest hållbara logistikalternativ. Ett beslut som blev utgångspunkt för både utvecklingen av varumärket och en helt ny visuell identitet.

Vi på Where is my pony är glada och stolta över att ha fått vara med och bidra med allt från strategiskt hållbarhetstänk och varumärkeskunskap till grafisk design, ny webb och pr-aktiviteter.
Bilden visar en närbild av en tjockt sammanflätad rep, sannolikt av hampa eller ett liknande naturmaterial. Repets struktur och fiberdetaljer är synliga, vilket ger en känsla av dess hållbarhet och styrka. Den neutrala färgen och repets grova textur framhävs tydligt mot en suddig bakgrund.
Bilden visar en närbild av en våg på havet. Vågen har en mörkgrön nyans och toppas av skummande vit skum som bryter sig fram längs vågens krön. Detaljerna i vattnets rörelse och den dynamiska kontrasten mellan det mörka vattnet och det vita skummet fångas upp på bilden, vilket ger ett kraftfullt och naturligt intryck av havet.
En flygbild av ett stort containerfartyg som färdas över havet. Fartyget är lastat med färgglada fraktcontainrar i rött, blått och vitt, arrangerade i noggranna rader ovanpå däcket. Skummande vita vågor syns där fartyget skär genom det mörkblåa havsvattnet.

Verkligen ett inspirerande och utvecklande projekt tillsammans. Vi är så stolta över resultatet!

CECILIA JONEBÄCK, KOMMUNIKATIONSCHEF PÅ GREENCARRIER

Bilden visar framsidan och en uppslagen sida av en hållbarhetsrapport för 2022 från Greencarrier Group. Framsidan har en bild av en våg och titeln "Our Spirit" med en grön cirkel som innehåller en symbol för återvinning. Den uppslagna gröna sidan innehåller en välkomsthälsning till den sjätte upplagan av rapporten, och den högra sidan visar innehållsförteckningen och en del av en sida med titeln "PERFORMANCE" som inkluderar en procentandel angående könsfördelning. Designen är modern och ren med starka kontraster mellan den gröna och den blå färgen.
Bilden visar ett collage av öppna tidskrifter och broschyrer spridda över en vit yta. De verkar innehålla information och artiklar relaterade till hållbarhet och miljö, med rubriker som "Sustainability Frameworks" och "CO2 + NOx + SOx emissions". Designen är modern och använder en färgpalett av grönt, blått och vitt. Det syns också diagram och bilder som illustrerar texten, inklusive en bild av en äldre person i vit skjorta och en bild av en grupp människor i en konferensmiljö.
En blå anteckningsbok med texten "Creating a sustainable tomorrow" på framsidan, tillsammans med en grafisk design som inkluderar en hexagon i grönt och ett fotografi av en våg.
Bilden visar ett visitkort med en hög av dem bakom sig. Visitkortet är för en person vid namn Cecilia Jonebäck som är Global Communication Manager på Greencarrier AB. Visitkortet innehåller kontaktinformation såsom telefonnummer, e-postadress, företagets webbplats och fysiska adress. Greencarriers logotyp och namn är också framträdande på både visitkortet. Designen är enkel med en ren och professionell estetik.
Bilden visar en närbild på sidan av en persons ansikte, fokuserad på ögat. Personen har fräknar och ser ut att vara i profilvy, med fokus på hens eftertänksamma blick. Huden är detaljerad och tydligt visar textur och naturliga pigmentvariationer.