AP&T Year of Innovation

Spetsig kommunikation för innovativ bredd

3D / Art Direction / Design / Event / Film / Kampanj / Kommunikation / Konceptutveckling / Strategi / Varumärkesutveckling

Hösten 2016 stod AP&T inför ett år av viktiga lanseringar, varav flera världsunika nyheter med betydande innovationshöjd och stor potentiell kundnytta. För att stödja marknadsföring och försäljning av de nya produkterna och samtidigt förstärka AP&T:s varumärke skapade Where is my pony konceptet Year of Innovation. Tanken var att få helheten att upplevas som större än summan av de ingående delarna och därmed ge kommunikationen av årets nyheter större genomslag och längre livslängd än den annars skulle ha fått. Aktiviteterna omfattade stöd för säljkåren, branschmässor i Europa, Asien och Nordamerika, kund- och branschevent/seminarier, pr och kundkommunikation på egen webbplats, YouTube-kanal och nyhetsbrev. Kampanjens kulmen nåddes vid ett välbesökt event för VIP-kunder vid AP&T:s anläggning i Ulricehamn oktober 2017.

 
 

Stillbilder från rörlig grafik

YOI_motion_01_t
 
yoi5
 
yoi6
 
YOI_motion_02
 
Koncept_strategi
 
euroblech2016_foto
 
YOI_rollups
 

Produktlansering VIP

YOI_unveiling
 
YOI_ads